lipca 05, 2020

O odpoczywaniu



Czas ucieka, czas nas goni, a my miotamy się jak ćmy przy żarówce jednocześnie goniąc i uciekając we wszystkich kierunkach jednocześnie.

Podobno ludzie utracili umiejętność odpoczywania. Wszędzie trzeba się spieszyć, zawsze jest coś do zrobienia, minuty są cenne i nawet przyjemności zaczęły być obowiązkowe.

Kto potrafi wziąć kocyk, książkę i z miejsca ruszyć na łąkę? Ot, tak, bo dzień jest piękny i żal siedzieć w czterech ścianach? Albo rower i ruszyć przrd siebie? Albo pójść na spacer, albo usiąś w fotelu i w spokoju wypić kawę, albo stanąćw ogrodzie i zachwycić się słońcem?

Tak mało czasu, żeby mieć czas.

Pozdrawiam Was w leniwą niedzielę. Odpocznijcie!
Macie na to swoje sposoby?

42 komentarze:

  1. Ja odpoczywam od tygodnia. A może raczej zbieram siły na to, co będzie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię odpoczywać, zawsze znajdę na to czas i jestem w tym naprawdę dobra:-) Wolę aktywny odpoczynek ale poleniuchować na całego też lubię.
    Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być aktywnie, może byc leniwie... ważne, że głowa odpocznie i odetchnie :)

      Usuń
  3. Odnoszę wrażenie, że od czasu izolacji ludzie docenili ciepło domowego ogniska, już tak nie pędzą przed siebie,dużo wypoczywają w domu. Osobiście lubię i w domu i na powietrzu, a z powodu dystansu społecznego brakuje mi rekreacji bardziej aktywniejszej niż spacery.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, tu się zgodzę. Chyba w końcu ludzie zauważyli, że nie wszystkie ważne rzeczy są serio takie ważne... i że można inaczej. Miejmy nadzieję, że wkrótce wszystko wróci do normy i wrócą też aktywności :)

      Usuń
  4. Ja odpoczywam codziennie,z utęsknieniem wypatrując długiego odpoczynku 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, ja też czekam na ten długi odpoczynek! Ale jeszcze muszę wytrzymać prawie dwa miesiące. Tymczasem muszą wystarczyc niedziele :)

      Usuń
    2. Ja muszę wytrzymać 7 miesięcy 🙂

      Usuń
  5. Ostatnio chyba trochę ten nasz pęd zastopował...Ja dzisiaj już po odwiedzinach na łące:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, bo wolniej też się da żyć :) wspaniały czas na leniuchowanie na łące!

      Usuń
  6. Przyznaję, że mam problem z efektywnym odpoczywaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to wcale nie taka prosta sprawa. Nawet jak wyłożysz się na kocyku, to w głowie nadal szum. Odpoczynek jak wszystko trzeba ćwiczyć :)

      Usuń
  7. Nie mam takiego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś w tym jest. Gdy wygospodaruję już tę chwilę dla siebie, gdzieś w głowie zaczyna mi wyliczać głos, co bym jeszcze mogła zrobić, aby lepiej wykorzystać ten czas. Odpoczynek jest jednak ważny i uczę się go stosować. Nie jesteśmy wszak maszynami, tylko ludźmi;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypoczywania trzeba się nauczyć. To wcale nie takie proste! Oczyszczenie głowy z myśli i codziennej gonitwy też wymaga ćwiczen :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  9. Ja prosto - książka i kubek kawy lub ziołowej herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też praktykuję! Aktualnie raczę się zestawem kawa + książka + truskawki :)

      Usuń
  10. Ja umiem odpoczywac tylko w domu, mogę godzinami leżeć i czytać książkę. Kiedyś pojechałam nad jezioro z zamiarem czytania i relaksu,a skończyło się na tym, że jeździłam na hulajnodze wokół jeziora :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktywny odpoczynek też jest przyjemny, zwłaszcza w tak pięknych warunkach jak jezioro :) nie zawsze trzeba leżeć. metoda wycieczkowa też jest jak najbardziej wskazana :D

      Usuń
  11. uwielbiam odpoczywać, ja, książka i ciasto:)
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś w tym jest. Chcemy odpocząć a myślimy tylko ze została nam godzina dwie i do pracy. Ciężko jest się wyciszyć a czasami trzeba
    Takie wyjście z książką to super plan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorzej kiedy zapędzisz się jak główny bohater w dniu świra - takie „muszę odpocząć, muszę!” Wbrew pozorom tego wyciszenia i odpoczywania trzeba się nauczyć, nie przychodzi samo z siebie

      Usuń
  13. A ja już umiem... Odpoczywam czynnie, w ruchu, znam tego wielkie dobrodziejstwo, umiem też, i lubię czasem poleniuchować przy muzyce, książce i takie tam... mam pasje...
    No kocham to...
    Buziaczek zostawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele zależy od okoliczności. Czasami trzeba glowę przewietrzyć, czasami dać myślom popłynąć wolno. Najważniejsze, to dać sobie czas, żeby mieć czas dla siebie :)

      Usuń
  14. Oj to ja chyba należe do tej grupy co utraciła zdolność odpoczynku. Dla mnie ciągle doba jest za krótka, zawsze mam coś zrobienia. Jak już mi sie uda mieć chwilke, to najchetniej siadam na rower. Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Faktycznie coraz mniej ludzi potrafi odpoczywać w tych czasach :/
    Ale od czasu do czasu warto zrobić sobie mały relaks :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zaliczam się do osób, które potrafią odpoczywać. Mam prawie trzydzieści lat i poza pracą mam bardzo mało obowiązków - jeszcze. Ale bardzo często chciałabym odpoczywać w inny sposób niż to robię. Chciałabym móc się po pracy napić mojej ukochanej kawy, ale boję się, że nie usnę w nocy i nie będę mogła rano wstać. Z tego samego powodu nie spotykam się z przyjaciółką na piwko częściej, które też lubię :) Do lasu czy na łąkę nie chodzę bo się boję kleszczy, ale i na sam rower chociażbym chciała to pogoda... nie taka :/

    OdpowiedzUsuń
  17. ja czekam na urlop;p a tu jeszcze dwa tyg...

    OdpowiedzUsuń
  18. I ja uwielbiam odpoczywać. A przy odpoczywaniu dużo czytam i słucham dobrej muzyki.
    A teraz jestem na działce i słucham przede wszystkim ptaków.
    I objadam się truskawkami i innymi pysznościami.
    I dużo też piszę. Napisałam cztery książki. Gdybyś była zainteresowana co to za książki to wspominam o nich na blogu w górnej części po prawej stronie. Możesz też do mnie w tej sprawie napisać na adres rusinowa@op.pl
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  19. Zwykle się staram właśnie korzystać z pięknej pogody i wtedy odpoczywać ale wiadomo rożnie wychodzi, obowiązki czasem gonią, bywa, że się nawet rozleniwiam za bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej, ostatnio stsram się odpoczywać i korzystac z czasu wolnego i doceniam pogode i możliwości wyjścia

    OdpowiedzUsuń
  21. ojj ja odpoczywma teraz dużo za dużo :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgadzam się, że straciliśmy umiejętność spokojnego brania oddechów... Przyznaje, ja odpoczywać nie umiem. Czasem mi się wydaje, że w zależności od tego co robię odpoczywam od czegoś innego, ale takiego prawdziwego "resetu" nie pamiętam... lepiej nie będę się zastanawiać od kiedy.

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie odpoczywam po odpoczynku...;o)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj niedzielnym porankiem
    Zaraz biegnę do ogrodu zatopić się w ciszy. Potrzebuję takiego odpoczynku
    Pozdrawiam śpiącym jeszcze światem

    OdpowiedzUsuń
  25. kiedyś nie umiałam odpoczywać, jednak w końcu się nauczyłam i teraz potrafię.
    Receptą na znalezienie czasu jest dla mnie totalne zmęczenie. Ciągła praca, obowiązki, aż w końcu odpuszczam wszystko i MUSZĘ znaleźć czas na siebie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Staram się każdego dnia znaleźć czas na odpoczynek. Na ogół mi się to udaje, choć codziennych zmartwień jest od groma.

    OdpowiedzUsuń
  27. Coś a tym jest, że coraz mniej umiemy odpoczywać. Sama chyba tak mam, gdy tylko mam wolną chwilę, to zaraz wymyślam co by tu zrobić...ale może u mnie to właśnie jest odpoczynek, bo wtedy robię te wszystkie rzeczy, które kocham i oddaję się swoim pasjom :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wykorzystać wolny czas na odpoczynek yo sztuka. Naprawdę.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © zapisano przy kawie... , Blogger