marca 30, 2020

O wiośnie






Spotkałam dziś bardzo inspirującego, młodego człowieka. Zafascynowanego tym, co robi. Magistra architektury, który śmiało mógł wkroczyć w rodzinny interes i działać pod wyrobioną marką… a jednak porzucił to na rzecz pędzla i papieru. Zapamiętałam go jako sympatycznego nastolatka w przydługiej koszulce. Dzisiaj odbierałam od niego przepiękne, wyjątkowe grafiki, które ozdobią moje ściany.

Kilka dni temu dostałam czwartą część książki, napisanej przez kolegę z ławki. Do przeczytania, poprawienia, wyrażenia opinii. Na dzień dzisiejszy poddawana jest korekcie i ostatnim poprawkom. Jest zdeterminowany, by ją wydać i znając jego upór, pracowitość i zezowate szczęście, jestem przekonana o tym, że mu się uda.

Obserwuję przyjaciół, którzy całkiem niedawno, bo 3, 4 lata temu rozpoczęli zabawę z aparatem. Dzisiaj mają swoją firmę, robią piękne sesje. Ich zdjęcia są magiczne, naturalne, ciepłe. Mają to coś, co sprawia, że fotografie zapadają w pamięć. Widać w nich włożoną pracę i ogrom serca.

Zadaję sobie pytanie, czego chcę.

Kiedyś czerpałam przyjemność z pisania. Robiłam zdjęcia, choć do dyspozycji miałam tylko mały, kompaktowy aparacik. Poznawałam wielu ludzi i fascynowało mnie słuchanie ich historii. Byłam ciekawa świata, zawsze gotowa do drogi w nieznane.

Nagle okazało się, że dni są podobne i choć nie są złe, czegoś im brakuje. Czegoś, w czym byłaby pasja.

Jakiś czas temu myślałam, że w zasadzie nie mam już marzeń. Niewiele jest rzeczy, które chciałabym przeżyć, zobaczyć. A potem okazało się, że jednak są jeszcze takie drobiazgi, małe odkrycia i chwile, dzięki 
 którym trudno wieczorem zasnąć.

Chciałabym znów je odkryć i czerpać z nich, ile tylko się da.

Taki jest mój plan.

A wiosna to świetny moment, żeby zacząć coś w tym kierunku robić.

20 komentarzy:

  1. W tym roku wiosna zrobiła nam psikusa - wiosna jak wiosna ale ogół :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta wiosna będzie inna. Ale kiedy w końcu minie ten czas, radość z wiosny będzie podwójna :)

      Usuń
  2. Wiosna jest wyjątkowym czasem. Wszystko budzi się do życia i my również. Człowiek wraz z tą porą roku czuje wewnętrzną siłę, która pcha do przodu. Ja każdej wiosny czuję się o wiele lepiej, jestem bardziej zmotywowana i mam więcej pomysłów na siebie. Trzymam mocno kciuki, aby Tobie również przyniosła dużo dobrego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie więcej mam siły i motywacji... nawet teraz, a może zwłaszcza teraz, kiedy jest tak ciężko. Trzeba wykorzystać tę siłę i skierować w dobrym kierunku :)

      Usuń
  3. Mam dość podobnie od paru dobrych lat. Wydaje mi się, że to taki etap pustki, który pojawia się od czasu do czasu w życiu niektórych i który trzeba przetrwać... W końcu znajdzie się jakiś punkt zaczepienia. Blog wydaje mi się całkiem niezły, jak na początek, tym bardziej, że fajnie tu jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam czasami takie zrywy, że o, teraz, teraz coś zrobię! a potem bardzo prędko mi przechodzi. Mocno się mobilizuję, żeby tym razem nie skończyło się na zapale :)

      Usuń
  4. W rewanżu za komentarz na moim blogu, przychodzę z wizytą. Jak sama napisałaś masz wiele przykładów od swoich znajomych, co trzeba zrobić, by chciało nam się żyć. Wierzę, że i Ty z tych "małych odkryć i chwil" ułożysz obraz, który zachwyci Ciebie i najbliższe otoczenie. Wszyscy obecnie jesteśmy przygnębieni,bo zamknięcie w czterech ścianach może spowodować klaustrofobię. Ja również ograniczam działalność blogową, ale gdy tylko atmosfera się zmieni, będę wpadać od czasu do czasu, by zobaczyć jakie są te Twoje odkrycia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kiedy tu wrócisz, będziesz miała co czytać - to taka dodatkowa mobilizacja! :) Bardzo dziękuję!

      Usuń
  5. Pasja jest w życiu najważniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej :) bardzo dziękuję za wizytę na moim blogu :) Moja pasją jest sztuka. Właśnie od tego roku udało mi się do niej powoli wracać i kupić nowe elementy i nagle pach... nie moge już więcej kupić rzeczy do tworzenia sztuki bo koronawirus i nie wiadomo co dalej. Ale to co mam musi mi wystarczyć i tak sobie siedzę i maluję małe obrazki albo tworze kartki. Może kiedyś uda i się otworzyć biznes z gadżetami kto wie :D . Póki co jak pytałam znajomych to nikt nie był zainteresowany w pomocy , a samej cieżko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że marzenie przerodzi się w plan, a plan w sukces! :) podzielam pasję do kartkowania! :D

      Usuń
  7. Pozostaje życzyć owocnego planowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ścieżek jest na Świecie tyle, że i Ty znajdziesz swoją...A Marzyciele fajnie jest być...;o)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam nadzieję,że szybko odkryjesz swoje ścieżki i odkrywanie ich da Ci wiele satysfakcji. Czasem nasze pasje na chwile zasypiają, trzeba je obudzić i rozbudzić!
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z pewnością będę ich intensywniej szukać. dziękuję! :)

      Usuń
  10. Mam nadzieję że znajdziesz w sobie pasję, która przyniesie Ci wiele radości. Ja też bardzo długo szukałam swoich pasji życiowych i długo zazdroscilam innym ludziom, że im się w życiu układa, a mi nie. Tyle cennego czasu straciłam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana
    Pogoda w kratkę.
    Ale wiosna, to zawsze radość, budzenie się do życia i nadzieja na lepsze jutro🤗🌲🌷
    Serdeczności zostawiam🙋🌤️☕🍰

    OdpowiedzUsuń

Copyright © zapisano przy kawie... , Blogger